Pierwsze przymrozki to ten moment, w którym warto sprawdzić akumulator w swoim samochodzie. Ujemna temperatura w naturalny sposób zweryfikuje baterię twojego pojazdu. Pamiętaj, że wraz ze spadkiem temperatury spada zdolność rozruchowa akumulatora.
Klienci często pytają „Jak prawidłowo zadbać o akumulator w samochodzie aby służył przez długi czas?”.
– Czynników wpływających na żywotność akumulatora jest wiele, lecz chciałbym się skupić na tych najprostszych, a bardzo istotnych – mówi Witold Pierzyński , właściciel sklepu z akumulatorami. dobreakululatory.pl
– Przede wszystkim czyste klemy. Dla prawidłowego przepływu prądu pomiędzy akumulatorem a instalacją pojazdu bardzo istotnym czynnikiem jest dobre połączenie pomiędzy klemą a biegunem akumulatora – tłumaczy pan Witold Pierzyński. –Jeżeli klemy są brudne i pokryte białym nalotem, należy je wyczyścić. Brudna i zaśniedziała klema może znacznie ograniczyć, a nawet uniemożliwić przepływ prądu, czego skutkiem będzie brak możliwości uruchomienia pojazdu.
Klemy i bieguny można oczyścić szczotką drucianą oraz drobnym papierem ściernym lub kupić do tego specjalny przyrząd dostępny w wyspecjalizowanych sklepach. Jeżeli klema jest pokryta białym nalotem to można go usunąć specjalnym neutralizatorem lub po prostu wodą z mydłem, która dzięki swemu zasadowemu odczynowi zneutralizuje wykwity kwasu. Oczyszczone klemy warto przesmarować niewielką ilością wazeliny technicznej.
– Aby akumulator miał odpowiednie parametry musi być naładowany. Jazda w korkach, krótkie trasy oraz duża ilość elektroniki w naszych pojazdach często powodują, że akumulator w naszym samochodzie jest niedoładowany. Nawet doświadczony kierowca może tego nie zauważyć – dodaje pan Witold. – W takim stanie w ujemnej temperaturze akumulator po prostu może zamarznąć. A gdy tak się stanie, nigdy już nie będzie miał takich parametrów jak wcześniej.
Dlatego przed zimą warto doładować akumulator, nawet wtedy, gdy wydaje nam się, że nasz samo-chód dobrze „kręci”. Do ładowania akumulatora można użyć inteligentne ładowarki impulsowe takie, jak np. NOCO czy inne zamienne marki, które same dobierają optymalne parametry ładowania, a po naładowaniu akumulatora przechodzą w stan podtrzymania. Ładowarki te są w pełni bezpieczne dla akumulatorów i instalacji elektrycznej pojazdu, nie wymagają odłączenia klemy podczas ładowania. Można również użyć zwykłego, tradycyjnego prostownika samochodowego. Pamiętajmy jednak, że takie ładowanie wymaga odłączenia klemy minusowej. W ten sposób chronimy sterowniki pojazdu przed uszkodzeniem.
Jeżeli nie mamy takich urządzeń to zawsze możemy oddać nasz akumulator do naładowania w specjalistycznej firmie, która zapewni nam fachową obsługę.– Warto również sprawdzić czy samochód ma odpowiednie napięcie ładowania, które w instalacji 12V powinno wynosić od 13.9V do 14.5V przy włączonych odbiornikach –informuje pan Witold.– W mojej praktyce dość często spotykam się z brakiem mocowania akumulatora. To bardzo niekorzystne dla baterii. Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale brak mocowania prowadzi to do przedwczesnego zużycia akumulatora. Podczas wstrząsów akumulatora dochodzi do opadu masy czynnej, a co za tym idzie do znacznego zmniejszenia parametrów akumulatora. Akumulator z opadem masy czynnej nie jest wstanie prawidłowo przyjąć i zmagazynować odpowiedniego prądu –dodaje na zakończenie pan Witold.
Artykuł promocyjny
SKLEP ORZESZE
– sprzedaż hurtowa i detaliczna, sprzedaż – montaż – serwis
Orzesze ul. Waryńskiego 21
Tel. 731-118-118
Tel. 604-609-619
Tel. 881-764-881
http://www.dobreakumulatory.pl
fb/akumulatoryOrzesze