Justyny Kowalczyk nie trzeba nikomu przedstawiać, bo każdy dobrze wie, że jest m.in. olimpijską mistrzynią w biegach narciarskich. Te z kolei od razu kojarzą nam się z zimą, ze śniegiem, z nartami. Tym, którzy szukają „zimy latem”, nowego sportu, nart biegowych na kółkach – Cross-Skating.pl z Tychów, poleca nartorolki terenowe Skike.
Jazda na nartorolkach uruchamia ponad 90% mięśni Twojego ciała. Sport ten można uprawiać cały rok. Dzięki dużym 200 mm kołom, na nartorolkach można poruszać się po prawie każdej nawierzchni. Narty ograniczają do śniegu, rolki do dobrej nawierzchni. Nartorolki nie mają ograniczeń! Wjadą wszędzie tam gdzie rower.
Nartorolki Skike można kupić, spróbować po odwiedzeniu sklepu znajdującego się w Tychach przy Paprocanach, na oś. Z – Żółkiewskiego 101.
trochę historii…
… ale nie tak dalekiej – bez przesady! Do kwietnia 2018 roku firma Skike oferowała nartorolki w modelach m.in. V07, V8 wyłącznie na kołach 125 i 150mm. Opony te dedykowane są do jazdy po terenie utwardzonym, a najlepiej po drodze asfaltowej. Dlaczego? Bo koła 125 i 150 pompowane są do 7,5 bara, są wąskie, twarde a jazda na nich w terenie, po kamykach czy nawet żwirze należała do ryzykownych.
Często jazda była przerywana gwałtownym hamowaniem, zatrzymywana przez „kamyczek” lub grząski teren (bo opona mniejszej średnicy nie przejeżdża, topi się, grzęźnie). Również jazda po mokrej lub śliskiej nawierzchni wymaga/ła sporej uwagi, gdyż na oponach mniejszych od 200 mm (nie terenowych) bardzo łatwo o uślizg i wytrącenie z równowagi.
Po tym czasie firma Skike wprowadziła REWOLUCYJNE, nowe modele pod symbolami V9 i R9. Większość starych wycofała ze sprzedaży. Pozostawiła, chyba na „zaczepkę” – najtańszy model V07 Plus PRO.
Wszystko zmienia się gdy jeździ się na 8 calowych kołach (200 mm) bo:
- łatwiej złapać równowagę gdyż jeździmy na szerszej oponie
- łatwiej wrócić do równowagi gdyż dłużej tracimy „punkt równowagi”
- trawa, kamienie, patyki, kostka brukowa (starego typu) przysparzają trochę więcej wibracji ale jazda po nich jest łatwa w przeciwieństwie do 150 mm opony na której często jazda, w takich warunkach, jest w ogóle niemożliwa.
- większa opona nie oznacza niższych prędkości gdyż oryginalne opony mają środkiem poprowadzony pasek, płaski bieżnik dzięki któremu prędkości 20-40 km/h są możliwe.
- Większa opona po bokach (zewnętrznych stronach) ma bieżnik terenowy który trzyma oponę na śliskim, oblodzonym
Nie bez znaczenia
są również jednokierunkowe łożyska i ruchoma pięta, której nie ma w modelach poprzednich np. V7 plus pro.
Dzięki ruchomej pięcie można podchodzić pod wzniesienia – bez niej, pozostaje tylko „łyżwa” a gdy teren nie jest przystosowany, to z tym stylem również koniec, wtedy trzeba przesiąść się na buty a nartorolki wziąć pod pachę.
Z kolei jednokierunkowe łożyska pozwalają łatwiej ruszać z miejsca, gdyż jest się od czego odbić, gdyż łożysko blokuje ruch wsteczny. Łatwiej także przechodzić przez trawę lub wąskie ścieżki. Nie można jedynie jeździć tyłem, to jedyne ograniczenie. Artykuł partnera
Zapraszamy na jazdę próbną do Cross-Skating.pl w Tychach, przy ul. Żółkiewskiego 101.
Tychy, ul. Żółkiewskiego 101
731 520 530
kontakt@cross-skating.pl
www.cross-skating.pl
facebook/Cross-Skating.pl