Kwestia dotycząca tego, jak dbać o rower, by służył nam długo i bezawaryjnie, to prawdopodobnie jedna z pierwszych zagadek każdego amatora kolarstwa. Gdy w przedpokoju stanie już wymarzony, wychuchany bolid, chcemy zrobić wszystko, by cieszyć się jego wdziękami i doskonałą pracą jak najdłużej. W tym artykule zaprezentujemy zbiór uniwersalnych porad, jak dbać o rower, i informacji, które przyswoić powinien każdy użytkownik jednośladu.
O ile do niektórych zakamarków roweru zaglądać można rzadko (na przykład na końcu i początku sezonu), to o większość jego elementów należy dbać regularnie. Do podstawowej rutyny każdego użytkownika jednośladu zaliczamy:
– Kontrola stanu oraz zabrudzenia układu napędowego
– sprawdzanie stanu okładzin hamulcowych i ogólnego stanu roweru.
- CZYSTY ROWER TO PODSTAWA
Rower powinniśmy myć przede wszystkim regularnie. Czysty jednoślad jest mniej podatny na uszkodzenia i awarie. Jednym z uniwersalnych środków jest płyn do mycia naczyń, warto zwrócić uwagę żeby płyn nie zawierał balsamu którzy może spowodować zatłuszczenie układu hamulcowego.
Nieco więcej uwagi wymaga czyszczenie elementów napędu. Jego odtłuszczenie i ponowne nasmarowanie, znacznie wydłuży życie łańcucha, kasety i przednich zębatek. - ZNAJDŹ SPRAWDZONY SERWIS
Po całym sezonie dojazdów do pracy, morderczych treningów i niedzielnych wycieczek rower z pewnością zasługuje na małe SPA. Mechanik zbada też jakość połączeń, stan ramy, wycentruje koła i zasugeruje ewentualne wymiany części eksploatacyjnych w niedalekiej przyszłości.
Czysty, zabezpieczony rower możemy dzięki temu przezimować bezpiecznie w ciepłym niezawilgoconym pomieszczeniu (lub zamontować go na trenażerze i aktywnie spędzić okres zimowy korzystając z roweru) Nie masz sprawdzonego serwisu rowerowego? Zaufaj nam! Nasz serwis posiada również usługę transportu roweru do serwisu. Zapraszamy do Sport Osicki Ski&Bike w Pszczynie przy ul. Bielskiej 31c. - JAK DBAĆ O ROWER ZIMĄ, CZYLI GDZIE PRZECHOWYWAĆ JEDNOŚLAD?
Mróz, woda i wiatr mają niszczące działanie na poszczególne elementy roweru. Dlatego też powinniśmy wystrzegać się trzymania roweru zimą na balkonie czy pod chmurką. Idealną sytuacją jest „parkowanie” w mieszkaniu, jednak wiemy, że nie każdy, z różnych powodów, może sobie na to pozwolić. Kompromisem może być garaż podziemny, do którego całkiem spore grono osób ma dostęp. W grę wchodzą też specjalne pomieszczenia w blokach (tzw. wózkownie). Należy jednak pamiętać, że rower przechowywany na wspólnej przestrzeni powinien być odpowiednio zabezpieczony przed kradzieżą. W tej sytuacji przyda się Wam solidne zapięcie rowerowe, produkowany przez firmę Abus której akcesoria są dostępne w naszej ofercie. - USTERKI NAPRAWIAJMY OD RAZU!
Jak często podkreślają serwisanci, większości poważny usterek dałoby się uniknąć, gdyby nie zbyt późna reakcja użytkownika. Niestety, „przejeżdżone” drobne uszkodzenia rosną często do rangi znacznie droższych problemów.
Widzisz scentrowane koło? Reaguj od razu i zapobiegaj uszkodzeniu pozostałych komponentów (sprawdź, co pęknięta szprycha może zrobić z kołem). Koszt tych części jest znacznie droższy niż proste centrowanie koła w serwisie.
Łańcuch zdążył się wyciągnąć? Wymień go, zanim zacznie ścierać zęby kasety. Jeśli prześpisz ten moment, konieczna będzie wymiana całego napędu. - ŚRUBY LUBIĄ SIĘ ODKRĘCAĆ…
O tym, jakie działanie na gwintowane elementy mają miliony drobnych drgań, wie każdy, komu choć raz w czasie jazdy poluzowała się kierownica lub odpadł koszyk na bidon. Dlatego właśnie tak ważne jest, by każdą śrubę i śrubkę w rowerze sprawdzić za pomocą pasującego klucza raz na jakiś czas (na przykład 500km). Jazda po wybojach, bruku czy nawet po asfalcie powoduje powolne odkręcanie się takich elementów. Dokręcenie śrub z odpowiednią siłą jest również uwzględnione w czynnościach serwisowych podczas przeglądu w naszym serwisie.
W rowerach z silnikami również ważne jest przestrzeganie interwałów serwisowych jednostek napędowych. Nasz serwis posiada autoryzacje na układy napędowe takich marek jak Bosch, Fazua.
W rowerach wyposażonych w amortyzatory równie ważnym jest przestrzeganie interwałów serwisowych.
Brak serwisu zawieszenia wpływa na pogorszenie jego działania a także może spowodować uszkodzenie co skutkuje kosztowną wymianą na nowy amortyzator.
Mamy nadzieję, że wiesz już, jak prawidłowo dbać o rower. Podstawowe czynności serwisowe nie muszą być trudne ani czasochłonne.
Artykuł promocyjny
Pszczyna, ul. Bielska 31c
Tel. 500 253 525
www.sportosicki.cc
fb/ sportosickipszczyna