Regularny serwis klimatyzacji

Dlaczego w samochodzie należy przeprowadzać regularny serwis klimatyzacji?

Odpowiedź jest banalnie prosta: po to, aby ta klimatyzacja działała. A działa wtedy kiedy jest sprawna. Wielokrotnie przyjeżdżają do nas klienci samochodami, w których działa ona niewydajnie. Tu wystarczy podstawowy serwis, czyli popularnie nazwany „nabiciem klimy”.
Dlaczego wobec tego trzeba uzupełniać czynnik chłodniczy, skoro się on nie zużywa?
Wiele osób w sposób nieświadomy się do tego przyczynia. Układ klimatyzacji jest tak skonstruowany, że spadek ciśnienia w nim panujący powoduje stopniowe rozszczelnianie się układu i tym samym ubytek czynnika. Dlatego ważne jest aby klimatyzacja w samochodzie była cały czas włączona. Wtedy wewnątrz układu panuje optymalne ciśnienie i pozostaje on doszczelniony.
Są osoby którym przeszkadza zimno, które wytwarza klimatyzacja i wtedy ją wyłączają. To błąd. Jeżeli odczuwamy chłód zwiększamy dopływ ciepłego powietrza do wnętrza auta. To potrafi zrobić każdy użytkownik samochodu. Nie ma to żadnego wpływu na pracę układu klimatyzacji. Wtedy po prostu rzadziej włącza się sprężarka ponieważ nie ma odbioru zimnego powietrza.
Włączona przez cały czas klimatyzacja powoduje, że pozbywamy się problemów związanych z wilgocią (parowanie szyb i nieprzyjemny zapach z układu wentylacji).
Drugim powodem kiedy klimatyzacja przestaje działać jest jej uszkodzenie. Awarii może ulec wiele elementów, jednak aby to stwierdzić trzeba przeprowadzić diagnostykę. W większości przypadków dochodzi do rozszczelnienia układu spowodowanego uszkodzeniami mechanicznymi lub będącego konsekwencją upływającego czasu (utlenianie się aluminium i mieszek gumowo kauczukowych). Usterki sterowania klimatyzacją i zatarcia sprężarek są rzadsze. Jednak naprawa układu po zatarciu kompresora jest bardzo kosztowna. Nie dość że konieczna jest jego wymiana (cena nowego to min. 1 tys. zł) to konieczne jest płukanie całego układu i wymiana osuszacza.
Zatarcia kompresorów to wcale nie jest rzadkość. Niestety bardzo często wpływ na tą usterkę ma również niewłaściwy serwis. Zdecydowana większość warsztatów stosuje jeden rodzaj oleju w urządzeniach serwisowych i jest to poważny błąd. Ponieważ tych olejów nie wolno mieszać ze sobą.
Artykuł partnera


Tychy, ul. Kościuszki 14
504 207 005
biuro@phurec.com.pl
www.phurec.com.pl
facebook/phurec

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *